Total Pageviews

Apr 4, 2011

D journey

Assalamualaikum readers.....
Here I am again.... bosan ker??? hahhah jgn la macm 2... tapi hopefully korang semua akan terus beri sokongan utk aku terus mencoret dalm blog yg. x la secanggih mna, n x la sehebat mna. tapi apa2 pon, kerana korang, aku gagahkan diri jugak utk. terus mencoret.

Alkisahnya... hari nih, telah genap 1bulan 3 hari aku bekerja.... Dalam 1 bulan yg singkat nih, bnyak benda telah dipelajari...x kisahlah samada yg. manis mahupun pahit...tp of course la yg. manis ingin diingati n dikongsi kan...

Apa yg manisnya????

1) Alhamdulillah, aku telah agak cekap menggunakn sistem yg. ada dalam TM. not for calling customers only, tapi semua detail customer, cara menyekat talian telefon...n order n macm2 lgila...alhamduliallah lagi dapat dikuasai....
2) Aku dapat berkomunikasi dgn foreigner dgn menggunakn English yg. x la broken sgt..tapi dapat difahami..n yg pnting... lebih confident ok... :-)
3) Aku dapat lulus interview(1st stage) under MAYBANK .... interview 2..fully English..n majority yg datag semuanya english power2...terasa humble sagt... tp alhamdulillah...aku trut sama terpilih... n tggu for another call from MAYBANK yg interview nyer..mngkin dalm mggu nih....
4) Aku dapat mnjadi cg tusyen.... part time 4 weeknd..... n yg plg happy..next weekend aku mula bekerja.....

Apa pulak yg. pahitnya????

1) 1st day bekerja telah sesat...bnyak org. kena tnya utk sampai ke TM nih...
2) pernah one day..balik kerja..hujan sangat lebat...n aku terpaksa meredah jgak untuk balik ke rumah sewa... pakai payung pon...erm... samer jer rsenya...
3) kaki pernah melecet sbb kna jln agak jauh n laju (yerla nak kejar bas kan) n terpaksa pakai plaster for 1 week...
4) no transport utk buat penghantaran pos...nk pnjam kereta officemate..semua cam x bagi... so terpaksa bekejar2...naik bas time lunch hour..sbb mmg urgent posting bnda 2...huhuhuhuhu...pasrah kan juga

lagi...... i2 jer so far

p/s: itulah ragam manusia, ada saja untuk dibebelkan..namun yg. pasti luahan itu pnting kerana ia salah satu kaeDah mengurangkan stress.... cewah.... cam pakar motivasi lak kan...
hehhehe paper pon hope KORANG SEMUA dapat tngani apa saja masalah yg. korang hadapi.... TILL NEXT TIME... TAKE CARE KORANG...

"SESUNGGUHNYA APABILA ADANYA UJIAN, BERERTI TUHAN MENYAYANGI MU.. "

No comments:

Post a Comment