Total Pageviews

Jan 8, 2012

it's really happen

Assalamualikum korang.. bertemu kita lagi.. seperti entry sebelum ini, aku banyak berkongsi kisah hidup aku dengan korang kan.. tp entry kali nih lain sikit.. walaupun masih ada kaitan dengan kisah hidup.. yg mana kadang2.. aku cepat putus asa, kadang2 aku cepat patah semangat dan kadang2 aku cepat mengeluh dan menangis.. dan hanya mengadu kepada hamba CiptaanNya tanpa aku sedar bahawa aku patut berkongsi kepada Yang Maha Pencipta..

mugkinkah korang menaglami situasi seperti aku?? just nak share dengan korang.. entry ini diambil suatu aku sedang melayari FB kawan aku.. percayalah.. ianya benar2.. membantu kalian di waktu sukar..

• Ketika kita mengeluh : “ Ah, tak mungkin kot... ”.

اَللّهُ menjawab : “ Jika AKU menghendaki, cukup Ku berkata “Jadi”, maka jadilah " (QS 36 : 82).

• Ketika kita mengeluh : “ Beratnya dugaan ni, x sanggup aku ... ”.

اَللّه menjawab : “ AKU tidak membebani seseorang, melainkan sesuai kesanggupan ” (QS 2 : 286).

• Ketika kita mengeluh : “ serabutnyaa ... ”.

اَللّهُ menjawab : “ Hanya dengan mengingatku hati akan menjadi tenang ” (QS 13 : 28).

• Ketika kita mengeluh : “ aku sedihh sangat... ”.

اَللّهُ menjawab : “ La Tahzan, Innallaha Ma’ana. Janganlah kamu berduka cita, sesungguhnya Allah bersame dengan kita " (QS 9 : 40).

No comments:

Post a Comment