Total Pageviews

Jan 25, 2011

aduhai si kembang....

assalamualaikum....

coretan hari ni...berkaitan si kembang yang berubah bukan sahaja dari segi fizikal..malah dari segi emosinya..(cop..binatang ada emosi ker?erm belasah jer la....)
kalo korang nak tao..di rumah ni..ader bnyak generasi kucing.. tapi yang paling aku suka ialah adik beradik si kembang nih... dier ada 2lagi adik/kakak...nak tahu kanapa aku syg. sangat dengan si adaik beradik nih?..sbb...drang lahir depan mata aku..then sampai la drang nih besar..(x sure la pulak umo nyer baper...tp dah 3 tahun kot...tgn. nih la yang beri drang makan selain abah kesayangan aku...)
nak harapkan yang lain2..erm...kalo aku n abah aku x der..baru la drang tolong2 bagi makan...buang berak lagi la...huhuhuhuhu

erm...berbalik topik si kembang nih...aku rase dier yag sulong kot..sbb dier selalu mengalah dengn si buncit n si kontot biler aku bagi makan kat drang..jadi instict aku mengatakan yang konpem si kembang ini adalah abang yang sulong...hahhahah cam citer sej. drang lak kan....

sebenarnya nak story yang dah 2 hari dah..si kembang x mkn n minum..biler belai2 kepala dier..no respond jgak..kalo b4 nih..bukan main dier gerakkkan ekornyer yang kembang...tapi kli nih..bukan saja x gerak ekor,nak meow2 pon x... abah akau paling panik ngn keadaan nih..sbb 2 favourite dier...
nak dijadikan cerita... abah aku yang bukan kelulusan doktor nih..merawat si kembnag dgn. menyapu 1 badan ngn minyak gamat...hahhaha.... kalo korang x cayer..sampai hari nih..maner hilang kesan minyak gamat 2... makin berkilat ader la..hahhah

jadi em melihatkan perubahan si kembnag yang sangat drastik 2, abah aku suruh aku hantr g klinik haiwan..(al maklumla...aku seorang sahaja yang ada kat rumah n x buat apa2)
tapi aku x pernak pergi klinik haiwan..so dengan beraninya..aku drive n menuju ke klinik... risau jugak aku kot2 si kembnag nih melompat dalam kereta...tapi..dier dalam sangkar..maner boleh lompat....
jadi...alhamdulillah..rupanya2..si kembang mungkin terkena jangkitan cacaing dari tanah/pasir...
maka dengan tips2 di bawah..dr nasihat kan saya supaya:
- kerapkali memberi ubat vitamin...
- asingkan makanan dengn yang lain2 supaya tidak mudah [enyakit merebak
- mandikan kucing..dan pastikan ia dilap sehingga kering.

dan setelah peristiwa hari ini..si kembang x diam lagi..ekornya yang kembnag..makin cantik.. tapi tidur bnyak la pulat...erm...
p/s: next post aku upload gambar drang 3 beradik k...
.

No comments:

Post a Comment