Total Pageviews

Feb 8, 2011

penganggurkah aku?

assalamualaikum korang..
alhamdulillah  aku masih diberi kesempatan wak2... aku masih mampu menunaikan tanggungjawab sbg. seorang hamba-Nya.. seperti hari2 yang sebelumnya sejak 2 bulan yang lalu..aku masih tiada apa2 tanggungjawab khusus..(maksud aku sbg seorang pekerja). al maklumla...aku kini seorang penganggur..

my mum selalu cakap..'Setiap yang berlaku i2,mesti ada hikmahNya'.... even sumtimes aku masih ragu2... tp argh..i2 semua adalah mainan syaitan... Aku yakin akan ketentuan-Nya, kerana dia adalah sebaik-baik perancang, Dia Maha Mengetahui, Maha Memberi Rezeki dan Maha Pemurah lagi Maha Pengasih..
Kita sebagai manusia hanya perlu berusaha dan berusaha, ditambah pula dengan doa dan seterusnya bertawakal kepadaNya.
Aku teringat pula dgn kata2 roomate aku di USM, 'Sesungguhnya Allah tidak melihat akan hasil sesuatu pencapaian, tetapi usaha kita untuk mendapatkannya.'... yup...rindu sgt kat kawan2 USM...

kata orang jugak, 'experience is d best education rather than the outcomes' erm..mgkin btol aper proverb 2...sebab kebiasaannya through  outcomes, we will no know anything... but through experience we feel the moments, the solution to overcome those problem and hence it will satisfied you more...

Jadi, back to the topic... penganggurkah aku?
ya..tpi. bkan penganggur sepenuh masa..kerana secara sambilan..aku bekerja menjadi seorang blogger
menjadi seorang anak yg. menguruskan hal2 rumah spt/ mengemas n masak n laen2
juga scra smbilan trut join mnjadi trainer modul integrasi plkn
...semuanya agak kebosanan... tapi aku yakin akan ketentuanNya..bahawa setiap yg. berlaku pasti ada hikmahnya....dan suatu hari nanti aku pasti akan mendapat pekerjaan yg. tetap dan halal..selain memperoleh gaji dan seterusnya menunaikan impian yg. sgt. diimpikan... :INSYAAALAH...

No comments:

Post a Comment