Total Pageviews

Jun 17, 2011

dearest Abah

Assalamulaikum korang... entry kali nih ringkas tapi sangat menyentuh hati...
memang khas buat Abah tersayang (ABDUL RAHMAN BIN SALLEH)


pic taken sewaktu kitorang surprise mak n abah dengan bunga sewaktu anniversay mak n abah 10/4/2011
 
Sememangnya kita patut menghargai pengorbanan abah/ayah/walid/bapak .. even panggilan apa-apa pun.. tugas seorang bapa memang tidak dapat ditandingi..

Alkisahnya...abah aku nih seorang yang sangat serius hal2 agama.. kalau bab solat lagi la...
Pernah dulu time kecik2 (sek rendah la) abah marah aku dengan adik beradik solat lambat... so once
 abah dah tegur paham2 la... di keranakan KEMALASAN yg. memang teramat sangat.. aku pergi bilik air ambik wudu' macam biasa.. duduk dalam bilik.. on kipas.. bentang sejadah..tp semayang nyer tidak...hahahha sebaliknya duduk golek2 atas katil..........(JGN IKUT Ok),
agak2..dah cukup masa baru keluar bilik tgk kartun..hahahhaha
teruk kan..perangai..tp nak dijadikan cerita...pernah sekali...time aku golek2...abah pulak masuk bilik..........
ha aper lagi...KANTOI la...... ish2....
so bermula hari itu, x pernah lagi skip2 solat... or lewat2 kan solat dgn sengaja... even dah besar panjang nih pon, abah still ingatkan utk solat...
pernah jugak time kerja part time kat supermarket,tempat kerja x der bilik utk. solat..kelengkapan solat memang abah suruh bawak..walau kat bilik kecil pon..abah kata..x per..janji setiap waktu jangan lupa solat....staf2 yg. lain yg. mostly MELAYU memang dorang sndiri x tao nak solat kat mana...sedangkan aku time 2..baru masuk kerja...so abah kata... abaikan dorang...janji setiap waktu kena solat...
(NAMPAK TAK PERANAN ABAH DI SITU...AKU BERSYUKUR SANGAT2)

kelakar x???
yer memang abah aku sangat kelakar orangnya...tapi ada masa-masa la... bile ramai-ramai berkumpul di living room..ada jer bnda yang kitorang bualkan.. sakat menyakat memag x der batasan... tapi bak aku kata sbelum ini..ada batasannya... kalau time belajar dlu.. homework abh akan check.. bile dah settle baru boleh tgk TV... so betapa bertuahnya aku...alhamdulillah YA Allah......


pic taken..sewaktu aku pindah barang2 kat rumah yg. aku sewa kat putrajaya nih...

pandai masak x???
yer..abah pandai masak...kalau korang nak tau..aku belajar masak dri. abh tao...hahaha malu jer kan... after SPM.. kan cuti kat rumah lama... so kalau nak masak abah bagitao la..aper yang perlu masuk...nak siang ikan camner n etc...etc...
BUKTINYA??? korang cubela rase masakan akau nnti... like father like daughter....hehhehehehhe :-)

prihatin x???
yer abah sangat prihatin... tapi prihatinnya abah dengan cara dier tersendiri... dier akan tanya mak... then mak yg. akan sampaikan kat kitorang..yer la...kitorang semua kan adik beradik semua perempuan.......hohoohho..so ader certain problem kitorang story kat mak dulu la...
tapi biler dah meningkat dewasa nih..abah tanya open jer... dah ada bf ker belum? kereta dah service ker? ada duit x? dah makan ker? sihat ker tak? camner suasana kerja? seriously....lagi sekali AKU BERSYUKUR SANGAT2....

banyak lagi sebenarnya......... tapi even karangan panjang2 pon x kan habis punya....
still aku berharap abah aku masih sihat tatkala aku menjadi seorang isteri untuk seorang lelaki kelak... n aku selalu berdoa.. kurniakanlah aku seorang suami yg. dapat membimbing aku, membuat akau rasa selamat dan selesa seperti ABAH....

SELAMAt HARI BAPA buat semua yg. bergelar BAPA terutamanya buat abah....... :-)

No comments:

Post a Comment