Total Pageviews

Jun 21, 2011

cikgu, kenapa .....

assalamualaikum readers,

seperti yg korang sedia maklum, setiap weekend aku akan mengajar tusyen... n seperti kelas2 sebelum ini, alhamdulillah lesson berjalan seperti biasa...
TAPI di hujung kelas, one of my student tanya soalan yg. bleh tahan la menyebabkan aku terfikir n pikir sampai la entry nih ditulis..........

students A: Cikgu, kenapa cikgu buat part time tusyen? cikgu nak cari duit lebih ker?
(belum sempat jawab....)
students B : Apalah korang nih, mestilah sebab berkat...
(aku angguk2 sambil senyum...x sempat nak menjawab lagi...)
students C : yer la..mengajar 2 kan dapat pahala... setiap ilmu kalo kita share dan orang itu amalkan, sampai mati pon pahala nya x kan hilang....
(aku lagi senyum lebar,... pandai budak2 nih.. )
aku: betul la.... sebenarnya cikgu bukan jadi cikgu nak buat duit lebih, tapi sebab cikgu suka mengajar... cikgu rasa puas, cikgu nak share knowledge dan yg plg penting cikgu nak anak didik bangasa Melayu berjaya dulu....walaupun setiap weeknd jer ...tapi cikgu rasa seronok la mengajar.... :-)
students A, B dan C : betol3


***************** kelas end as usual......*****************

No comments:

Post a Comment