Total Pageviews

Mar 1, 2011

dugaan....1st day bekerja

assalamualaikum korang..hopefully korang yg. membaca nih..x sedih2...x bosan dgn apa yg..ain nak story nih...actuallly apa yg. pasti..incident nih..mmmbuatkan aku lebih tougher dari sebelumnya...

al kisahnya...bermula keluar dari rumah sewa aku yg baru kat presint 9 nih.. jam menunjukkan..7.20 pagi..aku risau jugak..takut lambat... dijadikan kerja..hujan pulak 2..nasib x berapa lebat...
then..berpusu2 orang keluar dari lif...
orang pertama aku tanya kan : bus stop mana nak tunggu untuk ke putrajaya Sentral?
redah jalan......
orang kedua aku tanya kan : betul ker jalan nih menuju ke bus stop nak ke putrajaya sentral?
nasib betul..kebetulan orang kedua aku tanya mmg nak ke putrajaya sentral.... so bersembang2 sekejap..
bas nadi putra sampai...
then menuju ke putrajaya sentral...
naik bas rapid kl
orang ketiga aku tanya : pak cik, hentian ke kompleks TM yang mana?
dijadikan lagi kompleks bila driver bas yg. aku tanya 2 pon orang baru..adoi...salah hentian pulak...
aku sampai ke TM data centre pulak... gelabah jgak...jam dah 7.52... masuk kerja kol 8.30..sempat ker? dah x tao nak ke mana...
kebetulan jalan 2 sunyi..x tao nk buat apa..tahan kereta yg. lalu..
orang keempat aku tanya: uncle, ini main road ker? bagaimana ke mainroad n dapatkan teksi atao bas?
 huhuhu..lagi klimaks bila uncle 2 kata...bukan... n dier bukan nk ke main road...
jalan sorang2..nampak foreigner...rasenya student MMU cyberjaya 2..
orang kelima aku tanya : excuse me sir, can u show me where is the main road? n how to go there? kebetulan ada kawan dier lalu..naik kereta n bawakkan aku ke hentian taxi... alhamdulillah...selamat sampai dalam taxi...
orang keenam aku tanya (driver taxi) : uncle, bagaimana nak ke kompleks TM cyberjaya...luckily dier boleh hantarkan..smapai jugak akhirnya...
tepat jam 8.12...selamat....


conclusionnya...ada 6 orang aku tanya untuk perjalanan ke kompleks TM nih sahaja....adoi..gelabah...
dalam ofis lagila ramai yg. aku tnya.... kesimpulannnya... jgn nangis bila sesat..but u have 2 be more tougher , more brilliant how 2 solve the problem.. and ask as many people as u can....
u have 2 be strong  AIN...
wasssalam....

2 comments:

  1. agak leceh kalo tak de transport...bas kat cyber tak efisen...bole sakit jiwa menunggu...tambah2 kene naik 2 bas kalo dr putrajaya

    ReplyDelete
  2. yer betul...ada alasan untuk pujuk mak n abah after nih...huhuhu
    tapi kali nih bkn 2 bas jer nih 3 bas..adoi..penat2

    ReplyDelete