Total Pageviews

Mar 4, 2011

I really need a car !!

assalamualaikum..
to all readers yg. mengikuti blog ni, sure korang tahu yg. buat masa ini, aku dah bekerja di TM cyberjaya bhg. credit management unit under custemor service department..
So buat masa ni, aku menyewa di presint 9 dan berulang alik ke tempat kerja....
Hari ni masuk hari keempat aku bekerja, aduhai sangat penat rupanya kerja nih.. kerja nih ok, x sesukar mana, cuma kena friendly n pandai tackle customer, tetapi yg. menjadi sikit susah apabila aku terpaksa ulang alik naik bas...

adoi..mak abah... plz..ain nak kereta boleh?
bygkan...masuk kerja suppose kol 8.30, tapi disebabkan aku naik bas, so aku terpaksa keluar rumah 7.15 sharp.. kalau lambat..tertinggal bas 7.30 pagi at Putrajaya Sentral..n kena menunggu lagi....
(PENANTIAN I2 1 PENYEKSAAN KAN..)
n if berjaya naik bas 2, aku kena stop kat cyberjaya terminal n naik another bas yg. x tentu masa... so aku kena tunggu lagi.. n finally naik n sampai office pukul 8.15...

dipendekkan cerita if aku naik kereta perjalanan hanya ambil masa 20minit utk smpai kalao x jam.. so..adoi..kan ker memenatkan 2....

i2 belum cerita pasal perjalanan balik...
x perla..biar aku x bebankan korang nyer pemikiran.. yg pasti kalo x der kereta aku x boleh buat OT (untuk tambh allowance) n yg pasti susah sgt. nak bersiar2 kat area sini.. huhuhuhu
wish me luck korang utk pujuk mak n abah dapat kereta...

"mak, abah, kereta murah2 pon ok...tp plz... nak kereta.. boleh x"



6 comments:

  1. hehe...gud luck

    faham perasann mcm mana menunggu

    dulu sy duk cyberia...kene naik 1 bas je g opis...menunggu bas bole sampai setengah jam...sakit jiwa rasanya...padahal kalo naik kete 5 minit je dah sampai

    ReplyDelete
  2. anonymous: yup betul2...kat area cyberia 2 la..tmpat hentian ke3... huhuuh..mmg lmbat n x ten2 masa kan bas kat si2? huhuuh... kirenya ex student mmu ker nih?

    ReplyDelete
  3. aah...ex mmu

    bertabahlah menunggu bas...kiranya mcm ujian kesabaran...hehe

    now dah ada kete pindah ke seri kembangan...sewa pun murah sikit ;)

    ReplyDelete
  4. anonymous: wow....x sngka boleh jumpa ngan ex mmu kat sini...anyway.... how u jumpa this blog? nak panggil aper yer? u ader link blog/fb? add la saya k...
    anyway thnx 4 d advise...yup sabar itu penguat segala nya..kalao x sbr...mungkin dah giv up bangun pagi nak ke ofis...... :-)

    ReplyDelete
  5. hehe...main lompat2 blog org then bole sampai sini

    sy tak de blog...fb ada tp segan...jejaka pemalu la katakan :p

    ReplyDelete
  6. anonymous: oo awak nih lelaki la yer? hahha.... k jgn segan2... add jer..tmbah knalan tambh pengalaman.... :-)
    p/s:paper pon may ur day going on smoothly... :-)

    ReplyDelete