Total Pageviews

Mar 9, 2011

are u afraid of failure?

assalamualaikum korang..as usual... sebagai pembuka kata salam dihulurkan..
entry kali nih diharapkan dapat menjadikan korang menjadi lebih matang, lebih positif dalam hidup dan pada waktu yg. sama dapat membuka minda korang sebagaimana yg. aku fikirkan dan lalui ketika ini.
Al kisahnya, aku sangat terharu apabila once of my ex colleague who followed this blog, buzz aku kat ym n cakap dier suker baca blog ni,sbb memberi dier semangat ..hahhahaha (it's look weird kan, buat it touched me a lot as i really hope 2 be inspired too)... nak mention nama dier ke...x perla..biarlah rahsia dulu..
Back to the main topic...are u afraid of failure?
mesti most of us akan cakap..ya..n mayb some of us akan cakap x... walau apa pon jawapan korang... aku akan tetapkan pendirian kat sini..yg aku x takut akan kegagalan. INSYAALLAH....
kenapa? sebab apabila difikirkan, bila adanya kegagalan, korang pasti akan rasa lebih kuat, lebih cekal menghadapi hidup, dan yg. paling penting membuatkan diri terasa sangat kerdil di muka bumi ini, kerana yg. pasti setiap yg. dirancang tidak akan berjaya tanpa keizinanNya.....
Jadi, whenever u're fail 2 to do d task well, whenever u're fail 2 get a full mark of your assignment/test, jangan sesekali mengeluh, sebaliknya take the failure sebagai 1 cabaran untuk memperbaiki diri ..dan berkatalah pada diri YES,I CAN DO IT BETTER...YES I'M SURELY CAN DO IT BETTER.

aku x la sehebat mana untuk memperkatakan hal2 yg. sgt. bermotivasi ini, tetapi entah kenapa diri ini terpanggil untuk mencoret hal ini, erm...mungkin pengalaman yg. terjadi terhadap diri sendiri yg. membuatkan aku sedemikian.
sebelum aku terlupa...ada 1 quote nih sentiasa aku pegang apabila aku ditimpa masalah/dugaan/kegagalan. hope korang dapat sama2 mempraktikkannya.

"Sesungguhnya, Tuhan tidak akan menguji hambaNya melainkan Dia menyayangi kita" 

jadi,bersabarlah wahai hati yg. gelisah, bersabarlah wahai hati yg. berkecamuk, dan bersabarlah apabila dugaan itu melanda.... kerana sesungguhnya ketika engkau keberatan untuk meluahkan kepada teman2 atau keluarga, luahkanlah ia kepada Yang Maha Mendengar, keputusannya, INSYAALAH hatimu bakal menjadi tenang kembali..... :-)

No comments:

Post a Comment