Total Pageviews

Jul 14, 2011

CHOICES !!!

Assalamualaikum readers... here i'am back......
terasa laju jer jari jemari nih menaip mlm. nih.. almaklumla... ada bnyak benda nak story dgn korang semua....(walaupun dlm hati...ader ker readers nak baca entry nih??? hohohoho x kisahlah...janji aku puas nak share ngn korang yg. sudi mmbaca nih...
utk pengetahuan korang.... esok adalah hari terakhir aku bekerja dgn TM.... dan di saat-saat akhir nih..terasa sngat sedih pulak nk mngggalkan TM.. walupun cma utk. 4 bulan 15 hari, tp... seriously best kjer kat sini...
hohohooh.. knapa aku berhenti ker??? ke kna buang kjer??? x la...sbnarnya aku alhamdulillah ditawarkan bekerja di MAXIS.. strt duty on 18/7/2011... jadi... esok adalah hari terakhir aky bkerja kat TM....

pilihan yg. dibuat nih..memag sukar... setiap mlm..aku memohon ptujukNYA.. dan waktu yg sama aku refer bnyak org. utk. mntak advise n pendapat.. ada yg.. suruh stay kat TM dan ada yg sokong aku accept tawaran kat MAXIS 2...
sehinggalah 1miggu b4 surat resign dibuat..aku bertekad...mungkin peluang ini adalah yg terbaik.... Walaupun kadang-kadang rasa mnyesal dgn keputusan yg telah dibuat..tp InsyaAllah... dengan izinnNya, akan ditetapkan hati ini...utk mncuba sesuatu yg. baru, dan lebih mncabar........

kesimpulannya... saban waktu kita berdepan dengan pelbagai 'choices'... aka pilihan...
ada PILIHAN yg. dirasakan adalah yg. terbaik, tetapi adalah sebliknya... DAN ada juga PILIHAN yg. dirasakan kurang menepati kemahuan mahupun kehendak, tetapi sebnarnya ia adalah yg. terbaik buat kita...
Oleh itu,,,,,,, 2 my dearest friend, jgn sesekali lupa utk. mohon petunjuk daripada-NYA
kerana Tuhan MAHA MENDENGAR, MAHA MEMBUAT KEPUTUSAN MAHA MENGETAHUI DAN MAHA ADIL LAGI BIJAKSANA...
jadi jgn sesekali ragu akan ketentuanNYA!!!

p/s: hope korang dapat mmbuat pilihan dngan tepat walaupun pasti ada risiko menanti utk setiap pilihan tersebut.. :-) 






No comments:

Post a Comment